סוגי עיצובים מומלצים לחלונות זכוכית לגינה

חלונות זכוכית לגינה

סוגי עיצובים מומלצים לחלונות זכוכית לגינה

אין דבר נפלא יותר מגינה מוריקה המאפשרת לנו לצאת וליהנות ממרחב מרגיע, שקט ושליו. רבים רואים בגינתם כמרחב פרטי המאפשר להם להתנתק ולו במעט מן היום-יום, ולהתמסר אל השקט והשלווה. כך גם הנוהג הנפוץ לייצר מעין 'המשכיות' בין המרחב הפרטי לבין החצר עם חלונות זכוכית רחבי ידיים אשר מעניקים תחושת מרחב ומביאים מעט מן הטבע אל הבית.

באם אתם עוברים לבית פרטי או שוקלים לשפץ את הקיים, ייתכן לפתע שפגשתם באתגר לא צפוי – בחירת חלונות הזכוכית שייצרו את אותה ההמשכיות. מהם החלונות שיענו על המצופה, שיבנו עבורנו את האווירה המשלבת בין המשכיות של טבע לבין אסתטיקה נפלאה. כאן ריכזנו עבורכם מספר היבטים מרכזיים שכדאי להכיר, זאת לצד עיצובים מומלצים.

דלתות זכוכית מתקפלות / הזזה

הפן העיצובי הנפוץ ביותר ושנהוג במרבית הבתים הפרטיים בארץ, הוא דלתות זכוכית ויטרינה המאפשרות להזיזן לצדדים.

ישנה גם אפשרות עיצובית נוספת לדלתות זכוכית הנפתחות בהדרגה עם קיפולו של כל אזור זכוכית אחד אחרי השני.

דלתות זכוכית מסוגים אלו יכולות להגיע בשלל עיצובים שונים, כאשר אחד מן הקווים העיצוביים הנפוצים ביותר הוא הדלתות והחלונות הבלגיים המגיעים עם מסגרות ברזל שחור וזכוכית שקופה.

עיצובים אלו מתאימים הן לקו עיצובי כפרי והן עבור קו עיצובי אורבני המנסה לשלב ‘חספוס’ מסוים.

חלון עליון היקפי (clerestory window)

לצד דלתות היציאה מן הבית הפרטי אל הגינה, הרי שניתן גם לשלב חלונות העונים לשם ‘קלרסטורי’ או בעברית חלונות עליונים היקפיים.

חלונות אלו ממוקמים לצד התקרה, הם נחשבים לצרים יחסית, אך הם מאפשרים לאור טבעי לחדור לעומק החללים הפנימיים, ובכך להביא את האור הטבעי של החצר הפרטית גם אל תוך המרחב הביתי.

נהוג להיעזר בחלונות אלו בעיצובים אדריכליים מותאמים אישית, שכן הם מאפשרים בכוונת מכוון, ללכוד את אור השמש מבלי לפגוע בפרטיות הדיירים, ובו-זמנית גם לייצר אור טבעי נהדר בבית.

חלונות אשנב עילי (Transom Windows)

גם בעברית נהוג להשתמש במונח חלונות טרנסום, כאשר מדובר בחלונות גדולים ורחבים הממוקמים אופקים מעל גובה העיניים. ניתן להשתמש בחלונות אלו כפתחים לעבר הגינה הפרטית ובכך לבל אור טבעי נוסף, כל זאת תוך שמירה על הפרטיות.

חלונות אלו נהוגים במידה רבה יותר בארצות הברית ברחבי השכונות הממוקמות בפרברים, ובישראל הם נחשבים לעיצוב ייחודי המותאם באופן אדריכלי לצרכי, רצונות ודרישות הדיירים.

ניתן בהחלט למקם את החלונות אל מול הגינה, וכל שכן אם מדובר בגינה ובה דשא סינטטי או טבעי המשלב צבעים מוריקים עזים המוקרנים אל עבר הפנים, הרי שהדבר הוא מתכון משובח לעיצוב נפלא ומרגיע הן בגינה והן מחוצה לה.

ובחיפושכם אחר סוג הזכוכית שידייק את רצונותיכם ויתווה עבורכם עיצוב מרהיב ויפהפה, הרי שתוכלו לפנות אלינו ונשמח לסייע בכול

שתפו
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
תוכן עניינים
לקבלת פרטים נוספים
והצעת מחיר
הפופולריים
אולי יעניין אותך גם
Contat us
צרו אתנו קשר
לכל מידע נוסף ושאלות

אל תהסס לפנות אלינו לכל פרט בו אתם מעוניינים. הסוכנים שלנו ישמחו לענות על כל שאלה.

© כל הזכויות שמורות 2024